Bedankt voor het bezoeken van mijn blog.
BAMBA Creatief is een blog voor mijn kaart ideeën. Mensen vragen zich af waar de naam BAMBA vandaan komt, nou iedere letter van de naam BAMBA staat voor de voorletter van mijn gezin. Iedere week plaats ik een kaart met zoveel mogelijk de materialenlijst erbij. Heb je vragen over een model, stuur mij dan een berichtje en je krijgt zo spoedig mogelijk antwoord.
Ik hoop dat je leuke ideeën opdoet en ik zou het leuk vinden als je een berichtje achterlaat.




zondag 27 mei 2012

Veel Liefs

Deze kaart hebben mijn klanten in de winkel al een tijdje terug gezien maar omdat het zo'n prachtig weer is en ik het zo'n lieve kaart vindt wilde ik hem ook met mijn bloggers delen. Ik hoop dat jullie hem ook leuk vinden.


Benodigheden
Bazzill cardstock wit
Bazzill cardstock stonewash
Restje bazzill lila cardstock
Magnolia papier quilt blauw
Magnolia papier wolken
Nestabilities labels one
Magnolia stempel Edwin met roos
Magnolia stempel stenen pad
Magnolia stempel hond met vlinder
Marianne stempelset veel liefs
Nellie’s pons vlinder mini
Copic ciao markers E50, E51, E43, G85, BG96, B93, B95, E77
Distress inkt black soot en weathered wood
Clearfontaine papier
Memento stempelinkt
Lila roosjes
Glitterlijm rose Tim Holtz
Knorr Prandell mini bloemetjes lila
Natuurmateriaal: houten mini schijfjes, mos en erica

Werkwijze:
Snij op maat een witte dubbele kaart van 15x15 cm, snij een stuk stonewash van 14,5x14,5cm een stuk wolk van 14x14cm en een stuk blauwe quilt van 12x12cm
Snij uit de blauwe quilt een frame van de nestabilities, snij een maat groter van de nestabilities uit het stonewash. Spons de randen van alle uitgesneden stukken met de black soot. Plak de frame over de blauwe quilt en daarna ietwat diagonaal op de kaart
Stempel de figuren op het clearfontaine papier en kleur ze naar keuze in.
Knip Edwin en de hond uit, scheur om het stenen pad heen en spons de randen om het pad met de weathered wood. Knip de vlinder bij de hond weg.
Stempel de tekst veel liefs op wit cardstock en leg een nestabilitie er overheen en stans deze uit, de randen bewerk je eveneens met de weatered wood.
Plak nu alle figuren naar keuze op de kaart, doe voor wat extra diepte tape achter Edwin en de hond.
Plak een roos van magnolia op de roos op Edwin zijn schouder. Plak schijfjes hout op de grond en zet er wat stukjes mos tussen in, plak ook wat takjes erica hier en daar. Plak daarna de mini bloemetjes uit het zakje Knorr Prandell
Pons een aantal vlindertjes uit en embos deze. Plak deze hier en daar op de kaart en zet er één op de neus van de hond.
Plak de tekst rechtsboven op de kaart.
Werk nu diverse onderdelen af met de glitterlijm
Stans met de nestabilities nu een frame naar keuze uit het blauwe quilt papier. Stempel daar een cirkel op uit de stempelset. Stans nog een frame uit en stempel daar “een hele fijne dag” op. Plak deze op de cirkel zodat je net nog een randje er onderuit ziet komen. Plak nog een vlindertje op en klaar is deze lieve kaart.
Een hele fijne pinksterdag en tot de volgende keer

1 opmerking:

Lenie Hempen zei

Wat een schattig kaartje Annemieke.
Echt super lief.
Heb hele fijne pinksterdagen.

Gr Leny Hempen