Bedankt voor het bezoeken van mijn blog.
BAMBA Creatief is een blog voor mijn kaart ideeën. Mensen vragen zich af waar de naam BAMBA vandaan komt, nou iedere letter van de naam BAMBA staat voor de voorletter van mijn gezin. Iedere week plaats ik een kaart met zoveel mogelijk de materialenlijst erbij. Heb je vragen over een model, stuur mij dan een berichtje en je krijgt zo spoedig mogelijk antwoord.
Ik hoop dat je leuke ideeën opdoet en ik zou het leuk vinden als je een berichtje achterlaat.




donderdag 18 juni 2015

babysetje

Wat een leuke artikelen heeft Doobadoo toch. Dit doosje met boekje erin en het melkpak vormen samen een leuk babycadeautje. In het melkpak kan je leuke sokjes cadeau geven en het doosje met het boekje kan de toekomstige eigenaar leuke foto's plakken.
Het is zo leuk om te maken en of het nou voor een baby of een andere gelegenheid is, je kunt het helemaal naar eigen stijl versieren. Ik heb er met plezier aan gewerkt en ben nu bezig met een blauwe variant.
Je weet maar nooit welke ik aan het eind van het jaar nodig heb om cadeau te geven:))
Ik heb nog een organzazakje met rose witte muisjes en een label er bij gezet

Ook leuk om op het kramfeest aan iedereen mee te geven bv met kraamsnoepjes erin

maar ook leuk om cadeau te geven met bv sokjes erin

Het boekje is zo leuk om te maken

de toekomstige eigenaar heeft ruimte genoeg om zelf foto's in te plakken

of een klein briefje in het envelopje te doen

het boekje kan in het doosje en uiteraard is de hele binnenkant ook bekleed met het mooie Maja papier

Benodigdheden:
Doobadoo doosje met boekje
Doobadoo sjabloon melkpak
Doobadoo structuurpasta
Doobadoo gesso
Maja papier babylijn
Bazzill cardstock wit en mauve
diverse bloemen
zelfklevende halve parels in diverse maten
Marianne design hartjesstekers
mini flesje met rose witte muisjes
diverse lintjes

Charm babyvoetjes
rose veiligheidsspeldjes
rose engeltje
rammelaar rose
Joy stans 6003-0047
Joy stans 6003-0005
Joy stans 6002-0408
Marianne stempel CS0923
Collectables COL1337
QuicKutz stans handjes en voetjes (je kunt ook zakjes met uitgestanste handjes en voetjes bij mij bestellen in rose, wit, blauw of groen)
parelpen rose
waxed koord rose
Distress inkt spun sugar
Magnolia besjes wit

Werkwijze melkpak:
Leg je sjabloon op het witte cardstock en trek hem over, vervolgens uitknippen en rillen op de aangegeven lijnen.
Vouw de rillijnen om.
Vouw het pak even dicht (niet dichtplakken) en prik met een prikpen de gaatjes in om straks het lint door te rijgen.
Vouw hem weer open en stans op de aangegeven gaatjes een gaatje.
Snij uit het Maja papier diverse stukjes en labels in de maat van de vakjes van je melkpak en plak deze op.
Plak het pak dicht.
Versieren naar eigen inzicht.
Rijg meerdere lintjes door de sluiting en strik hem dicht, uiteraard eerst het cadeautje erin doen.

Werkwijze doos en boekje:
Smeer de gesso op de rillijnen van het doosje (deze blijven straks zichtbaar). Snij diverse stukjes Maja papier op maat van de vakjes van het doosje. Hou rekening met het patroon (dat het niet op zijn kop komt te staan) Bewerk de randen eventueel met structuurpasta en / of spun sugar.
Plak alles op en versier naar eigen idee. Bewerk de witte rozen met de spun sugar en de rose rozen met het structuurpasta.
Teken het mdf boekje over op het Maja papier, eventuele potloodlijnen weggummen. Bewerk voor je het opplakt de randen met de gesso. Plak daarna het papier op 1 kant, prik de gaatjes voor de ringen in en plak de andere kant op. prik daarna het gaatje nog een keer door en daarna met iets groter (ik heb een metalen rilpen genomen) nog een keer door het gaatje. Bewerk de randen met de structuurpasta en laat goed drogen. Je kunt nu de ringen erdoorheen halen. Ik heb diverse strikjes aan de ringen gemaakt.
versier nu naar eigen inzicht
Het boekje past in het doosje en als je het boekje niet te dik maakt kan er nog een paar sokjes bij gedaan worden.

Alle materialen zijn te koop bij BAMBA en voor vragen kan je uiteraard ook bij mij terecht.
Veel plezier met het maken

hobbygroetjes Annemieke


1 opmerking:

marja zei

Wat een mooie set heb je hier gemaakt. Een plaatje om te zien!. Groetjes marja