Bedankt voor het bezoeken van mijn blog.
BAMBA Creatief is een blog voor mijn kaart ideeën. Mensen vragen zich af waar de naam BAMBA vandaan komt, nou iedere letter van de naam BAMBA staat voor de voorletter van mijn gezin. Iedere week plaats ik een kaart met zoveel mogelijk de materialenlijst erbij. Heb je vragen over een model, stuur mij dan een berichtje en je krijgt zo spoedig mogelijk antwoord.
Ik hoop dat je leuke ideeën opdoet en ik zou het leuk vinden als je een berichtje achterlaat.




woensdag 7 december 2016

kerstlabels

Wil je op de valreep nog een paar leuke kerstkaarten maken dan zijn nemen deze niet veel tijd in beslag. Leuk om te maken en je kunt ze ook ophangen.
Het mooie Maja papier leent zich daar uitstekend voor
3 verschillende uitvoeringen (klik op de foto voor een vergroting)

detail van een toefje boven aan de kaart

6 december een workshop gegeven en de cursisten konden uit de 3 kiezen welke ze wilde maken

Benodigdheden:
Maja papier nrs 863, 865, 866, 868, 873, 880
Pion effen cardstock red II
diverse bloemetjes
swirl Tim Holtz 656639
Poinsettia Marianne 0435
Kerstballen Marianne cr1379
Iridescent medium
Rode blaadjes natuurmateriaal
kantje
knijpertje
distresser
Distress inkt aged mahogany en vintage phote

Werkwijze:
Snij uit het effen cardstock een stuk van 13x21.5
Snij uit de diverse soorten design papier een stuk van 12.5x20.5cm, 11.5x19.5, 10.5x15.55cm, 5x11
Snij een afbeelding uit het vel nr 880 en de sneeuwpop en een teksts of postzegel.
Ga met de distresser langs de randen. Snij ook een stukje tekst uit de border .
Plak nu alle onderdelen op de kaart maar laat de rechterzijkant van de voorste afbeelding open om daar de sneeuwpop tussen te schuiven.
Maak een gaatje midden boven aan en een gaatje door de sneeuwpop zodat dat een label wordt.
Stans uit chipboard de swirl en bewerk deze met de aged mahogany
Stans de bloemen uit het rode dessin papier en de blaadjes uit het groene en bewerk de randen met de vintage photo.
Stans de kerstballen uit een stukje creme dessin papier wat je over hebt en bewerk de randen eerst met aged mahogany en daarna met de vintage photo
Haal het kant door de gaatjes en werk je label verder af met de bloemetjes en blaadjes
Ga met een penseel met het medium over de bloemetjes
Uiteraard zijn er heel veel combinaties mogelijk. Als je naar de volgorde van mijn labels kijkt begin ik altijd met rood en dan licht, weer iets met rood, dan groen en daarna het label, dat geeft een mooi om en om effect.
Veel succes met het maken

Geen opmerkingen: