Bedankt voor het bezoeken van mijn blog.
BAMBA Creatief is een blog voor mijn kaart ideeën. Mensen vragen zich af waar de naam BAMBA vandaan komt, nou iedere letter van de naam BAMBA staat voor de voorletter van mijn gezin. Iedere week plaats ik een kaart met zoveel mogelijk de materialenlijst erbij. Heb je vragen over een model, stuur mij dan een berichtje en je krijgt zo spoedig mogelijk antwoord.
Ik hoop dat je leuke ideeën opdoet en ik zou het leuk vinden als je een berichtje achterlaat.




zondag 23 september 2012

Snowflake

Hallo iedereen, allereerst welkom aan de nieuwe volgers en iedereen bedankt voor alle leuke reacties.
Het is al weer even geleden dat ik mijn laatste werkstuk heb geplaatst. Ik ben erg druk in de weer geweest met de verhuizingen van 2 van mijn kinderen. Schilderen was mijn nieuwe hobby de afgelopen weken en we zijn er nog lang niet, maar het wordt prachtig.
Ik moest mijzelf even op het goede spoor zetten van het weekend om een nieuw model te maken en ik vond het wel tijd voor een kerstkaart. Het is de snowflake geworden, ik hoop dat je hem leuk vindt en dat je weer op een idee bent gekomen die je misschien voor je eigen kaarten kunt gebruiken.

Merry Christmas Tilda met poesje gestempeld met timber brown

houten sterren bewerkt met dabber wit

een stukje mica achter de lantaarn ingesmeerd met iridescent medium

achterkant heeft genoeg ruimte om je persoonlijke kerstgroet toe te voegen

Benodigheden
Pion Design Silent night guardian angels, church en night winter
Bazzill cardstock java en northpole
Magnolia stempel Tilda met poesje
Creatables lantaarn 0191, mistletoe 0245, bloem 0169
Magnolia Doohickey heleborus
Magnolia chandelier
Sizzix on the edge snowflake
Sizzix movers and shapers snowflake
Sizzix bigz tag
Spellbinders grand labels one
Distress markers picket fence, tattered rose, pumice stone, weathered wood en walnut stain
Distress inkt iced spruce
Stazon timber brown
Dabber wit
sneeuwpasta
aquarelpapier
iridescent medium
houten sterren
roestige klokjes
kant en lint

mica

Werkwijze
Stans met de spellbinders de 3 kleinste maten  van groot naar klein, northpole, java, pion en de 2de maat nog een keer uit de Pion guardian angles. Bewerk het cardstock aan de randen met de dabber en het Pion papier met pumice stone
Snij een reep van het Pion papier blauwe sterren van 4.5cm bij 14cm. Stans met de 2de maat spellbinders zodanig dat je het patroon in het midden van de reep papier hebt zitten, bewerk deze ook aan de randen met de pumice stone.
Stans de Sizzix stans on the edge snowflake 4 x uit het night winter papier, plak deze achter het northpole papier. Plak nu de diverse lagen op elkaar. Bewerk de randen van de snowflakes met de dabber en het iridescent medium.
Stans een tag uit het Pion papier zodanig dat het kerkje bovenin de tag komt te zitten, bewerk de randen met de pumice stone.
Plak deze in het midden en rijg er een lintje en een kantje door.
Bewerk de houten sterren met de dabber en plak deze op de snowflakes van de rand.
Stans 2 snowflakes uit het nortpole papier en bewerk met de dabber. Plak deze bovenaan en plak er nog een roestig klokje op met een lintje erdoor.
Stans de lantaarn uit het java papier en bewerk deze met de dabber. Plak een stukje mica achter de lantaarn en doe met een penseel het iridescent medium achter de lantaarn.
Stans de mistletoe uit het java papier en bewerk deze ook met de dabber. Stans nog wat bloemen uit en ook daar ga ik met de dabber overheen.
Stempel nu de Magnolia stempel met de timber brown op het aquarelpapier en kleur hem in met de distress markers. Knip hem uit. Plak nu alle onderdelen op de snowflakekaart, plak ook een paar chandeliers bij de takjes.
Bewerk hier en daar met de sneeuwpasta en ga ook daar met het iridescent medium overheen.
Als je hem gaat namaken en je hebt nog vragen, mail mij gerust.
Veel succes

5 opmerkingen:

Kaartenbox zei

Heel mooi kaartje. gr. Anja

HenP Produkties zei

Wow, wat een leuk model, ga ik zeker gebruiken. Mooi papier is dat toch, komt mooi uit op je kaart. Top!!

Heel veel freubelgroetjes,
Hilde

jolanda zei

super mooi

Noriko zei

Hoi Annemieke,

ik kom hem snel in het echie bewonderen.
Wat is hij mooi.
Ik moest even zoeken en dacht wat is er anders aan deze Tilda.
Ik kon er niet de vinger op leggen en dacht het is misschien de kleur, maar na hem vandaag nog eens te bekijken zag ik het, je hebt haar een neus en mondje gegeven.
Super leuk!!

Lieve groetjes Noriko
norikoskaarten.blogspot.com

Unknown zei

annemieke
heel mooi gedaan
veel liefs van marcelline