Bedankt voor het bezoeken van mijn blog.
BAMBA Creatief is een blog voor mijn kaart ideeën. Mensen vragen zich af waar de naam BAMBA vandaan komt, nou iedere letter van de naam BAMBA staat voor de voorletter van mijn gezin. Iedere week plaats ik een kaart met zoveel mogelijk de materialenlijst erbij. Heb je vragen over een model, stuur mij dan een berichtje en je krijgt zo spoedig mogelijk antwoord.
Ik hoop dat je leuke ideeën opdoet en ik zou het leuk vinden als je een berichtje achterlaat.




dinsdag 20 november 2012

Tilda in arreslee

Na veel schilderwerk en klussen in de huizen van mijn kinderen tijdens hun verhuizingen nu dan eindelijk weer even tijd voor een kerstkaart. Er was weinig tijd en inspiratie om modellen te maken maar deze kaart is er nu en er zullen er meerdere volgen.
Tilda in houten arreslee

Tilda is dit keer in 3D

2 kerstbomen achter elkaar bewerkt met parelpen, dabber en sneeuwpasta

de oude takjes en bloemetjes van marianne en doohickey doen het altijd goed

houten kerstster met roestige belletjes

aan de binnenkant de ster van Nellie gebruikt en uiteraard de tag van Magnolia

Benodigheden:
Bazzill cardstock java en kraft
Maja papier sneeuwkristal en tekst
Stans Marianne LR0181
Stans NellieMFD046
Stans Doohickey tag en helleborus
Stans Marianne CR1224
houten slee Artemio
stempel Magnolia Tilda met kaars
Distress markers of pads pumice stone, taterred rose, scattered straw, vintage photo
Stazon timer brown
Dabber wit
sneeuwpasta
parelpen wit
houten sterretjes
roestige belletjes
stukje papier touw
strooiglitter

Werkbeschirjving:
Snij een stuk java cardstock van 15 x 30 en vouw deze dubbel. Snij 3 stukken uit het snowflake Maja papier van 14 x 14
Bewerk de randen van het java papier met de dabber en spons de randen van het Maja papier met de pumice stone.
Stans 2 bomen uit het kraft papier en bewerk deze eerst met de dabber en daarna het geëmboste gedeelte met de parelpen. Snij 1 boom korter af dan de andere.
Plak het Maja papier op de voorkant en de binnenkant. Plak de bomen op maar plak de voorste boom met tape op zodat je wat meer diepte krijgt.
Bewerk de slee met de pumice stone en plak hem op de kaart. Stans een tak uit het java papier en bewerk deze met de dabber. Plak hem op de kaart en plak er wat uitgestanste helleborus op die vooraf gesponst zijn met de pumice stone.
Doe wat sneeuwpasta op de bomen en onderaan bij de slee. Bevestig een stukje papiertouw aan de slee.
Plak onderaan het sterretje 2 roestige belletjes die je aan een stukje papiertouw laat hangen en plak het op de kaart. Doe op de ster en de belletjes ook wat sneeuwpasta.
Stempel nu met de timber brown op aquarelpapier 3 afbeeldingen en kleur deze naar keuze in. Knip het daarna in 3D uit, bol de afbeelding een beetje op en zet haar op de slee.
Stans voor de binnenkant van de kaart de grootste 2 sterren uit het Maja papier. Leg ze op elkaar en maak er 2 sneetjes in. Rijg er een stukje lint door en snij dan meteen 2 sneetjes in de kaart zodat hij vast komt te zitten aan de kaart. Strik hem vast. Stans nu nog een tag uit. Uiteraard kun je dit uit kraft doen zodat je er zelf een tekst op kunt zetten, m
aar voor dit model heb ik voor tekst papier gekozen. Rijg er een stukje lint door en plak hem op de kaart.
Ik zou het leuk vinden om te horen hoe je deze kaart vindt want ik lees graag jullie berichtjes.
groetjes en een fijne dag
Annemieke

3 opmerkingen:

Noriko zei

Lieve Annemieke,

Soms zijn er van die dingen die een hoop tijd in beslag nemen.
Maar daarna is het lekker als je weer even kan ontspannen en met je hobby bezig zijn.
Je kaart is heel mooi zo in de zachte kleuren combinatie.
Heel leuk zo met het sleetje.
Je heb weer een mooi voorbeeld gemaakt en ideeen aan de hand gedaan.
Vanmiddag kom ik hem even in het echt bewonderen.

Lieve groetjes Noriko
norikoskaarten.blogspot.com

Sandra zei

wat een superleuk kaartje
gr sandra

Chantal - Thamar zei

Annemieke;
Ik vind de kaart weer erg mooi geworden.
En in het echt is hij nog mooier.
Bedankt weer voor het delen van dit mooi`s.

Groeten Chantal