Bedankt voor het bezoeken van mijn blog.
BAMBA Creatief is een blog voor mijn kaart ideeën. Mensen vragen zich af waar de naam BAMBA vandaan komt, nou iedere letter van de naam BAMBA staat voor de voorletter van mijn gezin. Iedere week plaats ik een kaart met zoveel mogelijk de materialenlijst erbij. Heb je vragen over een model, stuur mij dan een berichtje en je krijgt zo spoedig mogelijk antwoord.
Ik hoop dat je leuke ideeën opdoet en ik zou het leuk vinden als je een berichtje achterlaat.




dinsdag 26 maart 2013

Workshop Home


  Gisterenavond was het dan zover. De workshop HOME. Wat was het gezellig. Een leuke groep trouwe cursisten. Er is veel gelachen, maar ook hard gewerkt en veel gepeinsd. Iedereen gaf zijn eigen invulling aan het voorbeeld en aan het eind van de avond was iedereen moe maar voldaan en gingen ze naar huis met weer een leuk werkstuk voor thuis aan de muur of om cadeau te geven.

Hieronder volgen de foto's van het voorbeeld en helemaal onderaan hoe de cursisten hem hebben gemaakt. De materiaal keuze is uiteraard persoonlijk voor ieder zijn smaak maar ik zal mijn lijst met benodigdheden vermelden en een korte samenvatting en tips van hoe ik hem heb gemaakt.
Zo heb ik hem hangen met wat leuke voorwerpen

bloemetjes, stansjes, knopen

maar ook een vogelhuisje en vlindertjes horen erbij

dit schitterende slotje, ook leuk voor je scrapbook of houten doosje

het vogeltje is neergestreken op de letter "O"

een stukje kant en een tag

Benodigdheden:
plankjes met wandhaken
houten letters, tag
scrappapier
distress inktpads in kleur naar keuze
diverse metalen voorwerpen
diverse soorten bloemetjes
kant, draad en touw
diverse houten artikelen
uitgestanste swirls of takjes
verf

stukjes leer
alcoholinkt black
Unique vlindertjes

Werkwijze:
Verwijder de haken voor makkelijker te kunnen werken. Teken het hout van de wandplaten over op het papier naar keuze.
Leg de plankjes voor je neer en maak eerst de lay-out voordat je alles gaat opplakken. Let wel op met het verdelen van zwaardere embellishments want anders gaat je haak scheef hangen. Je kunt de letters schilderen of beplakken. Je kunt het kant bewerken met de distress inkt. Ik heb een zilver sleuteltje bewerkt met alcoholinkt om hem donker te maken en meer te laten passen bij het slotje. De randen van je papier en/of letters sponsen met de distress inkt. Als je een vogeltje hebt die niet in de kleur is van je werkstuk dan kan je hem spuiten met glimmermist of met alcoholinkt bewerken. Ik heb swirls, maar ook sleutels uitgestanst met de stansen van Tim Holtz, deze snijden perfect door het leer heen.
Je zal zien dat als je bezig bent er ideeën bij je naar boven borrelen van wat je allemaal nog meer kunt verwerken.
Onderstaand de foto's van de cursisten en daar zie je ook het gebruik van oude klosjes garen, kroontjespennen,
Kortom mogelijkheden genoeg. Deze haken zijn meer voor de sier dan voor huishoudelijk gebruik. Een bos (oude) sleutels, hondenriem of gastendoekje kan het wel hebben maar niet veel zwaardere dingen. 

geconcentreerd werken
dit is HOME gemaakt door Moniek
Chantal is bijna klaar, maar die laatste loodjes.....
Marit heeft hem gemaakt voor de verjaardag van haar nichtje die 3 jaar wordt
Rene gaat hem gebruiken voor de sleutels, nog even de haken bevestigen als alles droog is en dan nog ophangen.

Allemaal bedankt voor een gezellige avond en tot een volgende keer




1 opmerking:

Chantal - Thamar zei

Ik vond het weer erg gezellig de workshop avond Annemieke.
Kijk alweer uit naar de volgende van 15 April.