Bedankt voor het bezoeken van mijn blog.
BAMBA Creatief is een blog voor mijn kaart ideeën. Mensen vragen zich af waar de naam BAMBA vandaan komt, nou iedere letter van de naam BAMBA staat voor de voorletter van mijn gezin. Iedere week plaats ik een kaart met zoveel mogelijk de materialenlijst erbij. Heb je vragen over een model, stuur mij dan een berichtje en je krijgt zo spoedig mogelijk antwoord.
Ik hoop dat je leuke ideeën opdoet en ik zou het leuk vinden als je een berichtje achterlaat.




maandag 1 april 2013

Stempelen op band



Wat is er nou leuker dan je eigen teksten stempelen op band. Uiteraard zijn er leuke tekstlinten te koop maar soms heb je net een tekst of kleur nodig bij je werkstuk die nou eenmaal niet kant en klaar te koop is.
Je kunt op diverse soorten band stempelen en ik heb er 2 soorten van uitgekozen en met diverse soorten stempelinkt gestempeld om het verschil te laten zien.
Ik heb gekozen voor keeperband en grosgrain band. Keeperband is 100% katoen en heeft een visgraat structuur en is er in diverse kleuren maar ik ben gewoon met wit aan de gang gegaan voor het beste resultaat te kunnen laten zien. Grosgrain band heeft synthetisch in zich en heeft een streepstructuur, ook leverbaar in meerdere kleuren maar ook hier voor wit gekozen om het verschil goed te kunnen laten zien.

Fabricio gestempeld op grosgrain en keeperband, prima resultaat ook na verloop van tijd

Versacraft gestempeld op grosgrain, je moet wel opletten met clearstempels dat je niet te harde afdruk wil maken want dan wordt het een vette afdruk, rechts de voetjes gestempeld met een rubber stempel op keeperband, dat ging prima

Memento gestempeld op grosgrain, in eerste instantie zag het er mooi uit, maar na een tijdje te hebben gelegen gaat hij vloeien

Distress inkt gestempeld op grosgrain band, ik ben er niet enthousiast over, het lijkt hier mooi maar na een tijdje wordt hij minder scherp

Stazon gestempeld op grosgrain en ook na een tijdje blijft hij mooi helder en gaat niet vloeien, wat mij betreft een prima inkt om op band te stempelen

Colorbox Chalk, zou op stof moeten kunnen maar zoals je ziet wordt het effect niet zo fraai

Eindresultaat: Stazon is een prima inkt om op grosgrain te stempelen en ook op keeperband. Fabricio werkt ook prima. Het blijft een kwestie van uitproberen welk band met welke kleur een mooi effect heeft. Met clearstempels moet je altijd al een beetje oppassen dat je niet te vet op papier stempelt maar op stof moet je daar helemaal voor oppassen. Met rubber stempels gaat het wat makkelijker.

Ik hoop dat ik wat suggesties heb kunnen laten zien en dat je wat aan de informatie hebt.
Ik denk dat ik zelf het liefste voor keeperband ga en dan met Stazon of Fabricio.
Ik wens je veel succes

Geen opmerkingen: