Bedankt voor het bezoeken van mijn blog.
BAMBA Creatief is een blog voor mijn kaart ideeën. Mensen vragen zich af waar de naam BAMBA vandaan komt, nou iedere letter van de naam BAMBA staat voor de voorletter van mijn gezin. Iedere week plaats ik een kaart met zoveel mogelijk de materialenlijst erbij. Heb je vragen over een model, stuur mij dan een berichtje en je krijgt zo spoedig mogelijk antwoord.
Ik hoop dat je leuke ideeën opdoet en ik zou het leuk vinden als je een berichtje achterlaat.




zondag 7 juli 2013

Vilten ijsje

Vandaag bij de groothandel een make en take gedaan naar een idee van Ilse Scheffer van een vilten ijsje. Ik zal de werkbeschrijving hier vermelden en wat alternatieven er bij zetten. Veel succes er mee en haast je niet want hij smelt niet.
Je zou toch zo een likje nemen

Benodigheden:
uitzaaibakje (tuincentrum)
piepschuim bolletje 5 cm
speldjes lang en kort
charm lepeltje
stansvel ice cream line 741
vilten bloemetjes
lapje vilt bruin en rose
uitgestanste blaadjes

Werkwijze:
Snij een bakje uit de 6pack. Deze bakjes zijn te koop bij een tuincentrum.  Knip een  vierkant stukje vilt dat over het balletje past en zet eerst de 4 punten vast met de speldjes en vervolgens de tussenliggende ruimte verdelen en ook vastzetten met de speldjes. Zet hem op het cupje.
Speld de kleine pompoms om de rand heen. Stans 2 blaadjes uit bruin chocolade. Speld (of plak) 2 toeven slagroom (grote pompoms) bovenop en speld er de blaadjes bij. Speld nog een paars vilt bloemetje er bij. Knip uit het stansvel een tekst naar keuze en zet er een lepel bij.

Alternatieven:
Je kunt de lepel ook uitstansen uit een creatables of doohickey met bv metaalfolie. Uiteraard kan je het bakje ook vervangen door een echte icecup. Je kunt met kraaltjes ook wat spikkeltjes op je ijs maken.
Je kunt eventueel ook ijs maken met sneeuwpasta en er dan nog wat glitter opstrooien.
Leuk toch?? Leuk voor een kinderpartijtje te knutselen of uit te delen aan de juffen en meesters (misschien nu te laat) of allemaal ijsjes op een cupcake plateau. Mogelijkheden genoeg.
Veel succes ermee

Geen opmerkingen: