Bedankt voor het bezoeken van mijn blog.
BAMBA Creatief is een blog voor mijn kaart ideeën. Mensen vragen zich af waar de naam BAMBA vandaan komt, nou iedere letter van de naam BAMBA staat voor de voorletter van mijn gezin. Iedere week plaats ik een kaart met zoveel mogelijk de materialenlijst erbij. Heb je vragen over een model, stuur mij dan een berichtje en je krijgt zo spoedig mogelijk antwoord.
Ik hoop dat je leuke ideeën opdoet en ik zou het leuk vinden als je een berichtje achterlaat.




vrijdag 28 maart 2014

deelbaar eco ei

Ik heb weer eens de decoupagelak te voorschijn gehaald en dit ei met decoupagetechniek bewerkt. Zo leuk om weer eens te doen.
Ik heb decoupagepapier gebruikt en zelf bestempeld maar met servetten kan het natuurlijk ook prima. Te maken voor ieder interieur of smaak.
leuk bewerkt met parelhoenveertjes, bloemetjes, kant etc

 een paar uitgestanste vlinders mogen natuurlijk ook niet ontbreken

dit lieve vogelhuisje moest er bij

Benodigdheden:
deelbaar ecoshape ei
Bazzill cardstock java
decoupagelak
decoupagepapier skagen
Stans Joy vlinder
stans CC design vlinder
diverse stempels
parelhoen veertjes
touw
charm vogelhuis en hartje(roest)
bloemetjes
Stazon inkt zwart
stempelinkt copper
witte verf
Viva parelpen creme

Werkwijze:
Schilder eerst het ei met de witte verf
Stempel verschillende afbeeldingen met zwarte stazon op het decoupage papier. Ik heb een tekst gebruikt en een swirl.
Scheur vervolgens de gedeeltes die je wilt gebruiken  af en plak ze met de decoupagelak op. Stukjes mogen elkaar overlappen. Heb je alles beplakt laat dan goed drogen. Vervolgens stempel je nog indien nodig hier en daar een swirl rechtstreeks op het ei en ik heb nog een vogeltjes stempel gebruikt en die met copper op het ei gestempeld.
Plak een kantje langs de onderste rand van het bovenste gedeelte van het ei en plak daarlangs een stuk touw. Plak en steek daar wat veertjes bij en wat bloemetjes en eventueel een charm.
Stans de vlinders uit en bewerk deze met de viva parelpen
Plak aan de achterkant van het ei nog wat veertjes, bloemetje en een hartje van roest.
Uiteraard kan je dit ei helemaal naar eigen keuze versieren, maar dit paste het beste bij mijn interieur.
Uiteraard zijn de materialen weer via de webwinkel te bestellen.
Veel plezier met het maken

1 opmerking:

Noriko zei

Ik zag je eieren al in de webwinkel.
En wat zijn ze leuk.
Super mooi voorbeeld heb je er weer mee gemaakt.
Mooi kleurtjes!!

Lieve groetjes Noriko
norikoskaarten.blogspot.com