Bedankt voor het bezoeken van mijn blog.
BAMBA Creatief is een blog voor mijn kaart ideeën. Mensen vragen zich af waar de naam BAMBA vandaan komt, nou iedere letter van de naam BAMBA staat voor de voorletter van mijn gezin. Iedere week plaats ik een kaart met zoveel mogelijk de materialenlijst erbij. Heb je vragen over een model, stuur mij dan een berichtje en je krijgt zo spoedig mogelijk antwoord.
Ik hoop dat je leuke ideeën opdoet en ik zou het leuk vinden als je een berichtje achterlaat.




maandag 17 maart 2014

Een dagje naar de kust

Het nieuwe papier van Pion is zo mooi dat ik er meteen een memoryboekje van gemaakt heb. We waren een dagje met de hond naar het strand en die foto's waren prima te combineren met dit mooie papier.
Ik heb er een mini scrapbookje van gemaakt.
mooie toepasselijke tekst

mijn dochter en onze hond

wat voor berichtje zou er nou in de fles zitten???

echt een fotomodel

doodmoe van het lopen, even heerlijk op een terrasje uitrusten

de kaft van het boekje

Mozart is de naam van onze hond

Benodigheden:
Pion Design 4601, 4604, 4605, 4607, 4610, 4611, 4612, 4704
Bazzill cardstock vanille en kraft
chipboard bruin
jute touw blauw
touw
Distress inkt weathered wood en walnut stain
kant
klein flesje
scrabble letters stempel Joy
Sizzix stans Tim Holtz label 656938
stans zeester ZW320 Starfish

Werkwijze:
Neem een stuk vanille cardstock van 30,5x19 cm
Maak een rillijn op 12-15-27
Stans met de label stans diverse labels uit het design papier. Zorg ervoor dat je 2 open bladzijde dezelfde uitstraling geeft, dat geeft rust op de pagina's. Neem vervolgens cardstock en knip deze 2 cm groter dan de label, snij de hoeken af.
De eerste en de laatste bladzijdes komen op de kaft te liggen, de andere plak je tegen elkaar waarna je er een gat in stanst. Ik heb meer pagina's gemaakt dan ik op de foto heb gezet, maar uiteraard kan je er net zo veel maken als je ruimte hebt in de kaft.
Bewerk alle randen met de wathered wood, stempel teksten met walnut stain op chipboard en kraft en/of design papier. Bewerk de randen met de 2 distress inkten.
Stans diverse ringetjes uit  het chipboard. (de ringetjes zitten bij de Tim Holtz stans)Om het boekje vast te maken heb ik touw gebruikt. Stans daarvoor aan de zijkant van de pagina's 2 gaatjes en plak de ringetjes erop.
Als je alle pagina's naar keuze hebt bewerkt dan rijg je het touw er door, plak het touw onder de eerste en de laatste pagina en plak deze vervolgens tegen de kaft aan (goed vastzetten)
De kaft naar keuze bewerken met alle mooie onderdelen uit het Pion papier.
Stuk kant eromheen om te sluiten.
Ik wens je veel succes met het maken en veel plezier met het bladeren door je boekje.
Als je vragen hebt mail mij gerust.

Hobbygroetjes Annemieke


2 opmerkingen:

Els zei

Schitterend wat heb je dit mooi gemaakt. Leuk die beschrijving erbij.
Groetjes, Els

Noriko zei

In een woord geweldig.
Wat is dit super leuk!
Prachtige combi Annemieke!!

Lieve groetjes Noriko
norikoskaarten.blogspot.com