Bedankt voor het bezoeken van mijn blog.
BAMBA Creatief is een blog voor mijn kaart ideeën. Mensen vragen zich af waar de naam BAMBA vandaan komt, nou iedere letter van de naam BAMBA staat voor de voorletter van mijn gezin. Iedere week plaats ik een kaart met zoveel mogelijk de materialenlijst erbij. Heb je vragen over een model, stuur mij dan een berichtje en je krijgt zo spoedig mogelijk antwoord.
Ik hoop dat je leuke ideeën opdoet en ik zou het leuk vinden als je een berichtje achterlaat.




maandag 15 mei 2023

 Leporello

Vroeger maakte ik veel Leporello's maar de laatste jaren eigenlijk nooit meer, waarom? geen idee maar de afgelopen week kwam ik bij mijn hobbyspullen een grote hoeveelheid chipboard tegen en toen kwam het idee boven om weer een Leporello te gaan maken. Waar ik voorheen een kleine kaft maakte en een lang boekje er tussenin heb ik nu gekozen voor een kaft van 13x13 en een korter boekje er tussen in, zo blijft het financieel ook nog leuk om een kaart te sturen, minder zwaar, minder dik dus minder postzegels en laten we het papier ook niet vergeten. Alhoewel de blokjes van Craft o'Clock goed te betalen zijn en er zit veel in :)

Het is wel even een klusje voor de hele zondag maar toen ik hem klaar had kreeg ik meteen zin om er nog 1 te maken, maar uiteindelijk toch voor iets anders gekozen maar dat zien jullie volgende week

achterkant

voorkant


kaft voorblad

bloemen gemaakt met de heartfelt stans en mould

achter het klepje nog een mini kaartje

de mooie stans randen van Jeanine lenen zich uitstekend om er een lintje door te rijgen

achter het lint nog een label verstopt waar je nog wat op kunt schrijven of stempelen

nog meer ruimte om op te schrijven of stempelen

klepje met klittenband sluiting

en ook daar weer een dubbelgevouwen kaartje achter

nog meer vakjes

en labeltjes

Gebruikte materialen:
Craft o'Clock, diverse, 15x15 en 15x30 blok
wit cardstock
chipboard
jute touw
wit lint 3 mm breed
pumice stone distress inkt
studio light labelset
heartfelt stans en mould wild rose small
blauw cardstock
klittenband sluiting vierkant 1cm


2 opmerkingen:

Lia zei

Wat een supermooi project!! Ik denk eigenlijk nooit eer aan leporello's maar je brengt me op een idee..
Lia xx

Els zei

wow weer een prachtige kaart gemaakt met dit mooie designpapier.
Groetjes, Els