Bedankt voor het bezoeken van mijn blog.
BAMBA Creatief is een blog voor mijn kaart ideeën. Mensen vragen zich af waar de naam BAMBA vandaan komt, nou iedere letter van de naam BAMBA staat voor de voorletter van mijn gezin. Iedere week plaats ik een kaart met zoveel mogelijk de materialenlijst erbij. Heb je vragen over een model, stuur mij dan een berichtje en je krijgt zo spoedig mogelijk antwoord.
Ik hoop dat je leuke ideeën opdoet en ik zou het leuk vinden als je een berichtje achterlaat.




maandag 28 mei 2012

Schelpen, schelpen en nog eens schelpen

Vrienden en bekenden weten het al van mij, ik hou van kransen maken. Of het nou eucalyptus, kerst of wat anders is, ik vind het heerlijk om te doen.  Vorige week zag ik op de site van Viana Queis een schelpenkrans en ik wist het meteen, de schelpendoos moest uit de voorraadkamer. Vandaag was het voor mij te warm buiten en ik ben heerlijk alles gaan verzamelen wat ik nog had. Je bent er een aantal uren mee bezig, maar dan heb je ook wat.
Dagje strand, schelpen verzamelen, wat cocosvezel en lijmen maar. Er ligt vast wel wat in de hobbydoos/kamer wat er allemaal op kan worden gelijmd .
Ik hoop dat jullie net zo aangestoken worden als ik om ook aan de slag te gaan.








Benodigheden:
Strokrans 
cocosvezel
schelpen
rozen
Glimmermist Pearl
kant
parels
vlinders
houden hart
lintjes
lijmpistool + vullingen
krammen en binddraad
en alles wat je nog meer leuk vindt.

Werkwijze:
Neem plukken met cocosvezel en trek ze uit elkaar, zet ze vast met een paar krammen op de krans.
Spuit eerst wat rozen in met de Glimmermist dan kan dat vast drogen, als je rozen hebt met groene blaadjes dan trek je eerst de blaadjes eraf, anders loopt de Glimmermist door  en wordt je witte roos groen.
Begin met het verdelen van de grootste schelpen en verdeel de rest er tussen in.
Knip stukjes kant uit en plak die op de parelmoer schijven, versier met een pareltje. Verdeel de grote parels hier en daar over de krans. Zet de rozen er bij en ten slotte verdeel je de vlinders over de krans.
Bevestig een stukje lint aan de achterkant en hang daar het hart aan vast met een strik. Maak nog een lusje van binddraad en je kan hem ophangen. Wat ook leuk is om de krans plat op tafel te leggen en er dan een windlicht in te zetten.
Als je ook aan de slag gaat, veel succes ermee.
En natuurlijk Viana bedankt voor de inspiratie.



9 opmerkingen:

Gustaviana zei

ooooo meid je hebt even tijd gevonden .... super De krans is echt heel erg mooi geworden .. super idee met de vlinders ..
ik ben blij dat ik je heb kunnen inspireren... groetjes !!

Rita zei

Wat een prachtige krans Annemieke, dank je wel voor de beschrijving.

Noriko zei

Ohhhh het is een beauty geworden.
Hij heeft een mooie en chique tintje gekregen door de parels en de vlinders.
Prachtig gemaakt.

Lieve groetjes Noriko
norikoskaarten.blogspot.com

Lenie Hempen zei

Wat een prachtig mooie krans Annemieke.
Echt schitterend gemaakt.

Gr Leny Hempen

heleen zei

Mooi hoor, blijft altijd leuk om te doen!
Heleen

Inge zei

Wat een geweldig mooie krans Annemiek! Mooi al het wit zo bijelkaar :-) Fijn weekend!

Unknown zei

Oh Wat is die mooi geworden, prachtig!
groetjes
Lies http://mijnstrandappartement.blogspot.nl/

Angela zei

OO deze is ook mooi zeg!!!! Prachtig!

xxAngela

DECOFLORALL.nl zei

Hoi Annemieke.

Zo dat is de moeite waard om even hier te mogen kijken, wat is die krans mooi geworden zeg!
gr Lenie