Bedankt voor het bezoeken van mijn blog.
BAMBA Creatief is een blog voor mijn kaart ideeën. Mensen vragen zich af waar de naam BAMBA vandaan komt, nou iedere letter van de naam BAMBA staat voor de voorletter van mijn gezin. Iedere week plaats ik een kaart met zoveel mogelijk de materialenlijst erbij. Heb je vragen over een model, stuur mij dan een berichtje en je krijgt zo spoedig mogelijk antwoord.
Ik hoop dat je leuke ideeën opdoet en ik zou het leuk vinden als je een berichtje achterlaat.




woensdag 21 november 2012

Dennenappels

Oh wat is dit toch leuk om te maken. Grote dennenappels bewerken met gesuikerde besjes of natuurmateriaal en verder versieren met lint, kaneel, belletjes, sneeuwpasta, etc. Label eraan en je hebt een leuk cadeautje. Mogelijkheden genoeg. Hieronder heb ik 2 voorbeelden. Deze dennenappels zijn ook te koop. Op 9 december a.s. hangen ze op de open dag van Ilse Brocante www.ilsesbrocante.nl 
Een echte aanrader voor de liefhebber van brocante. Zij verkoopt schitterende interieur decoraties, maar ook meubelen.
is het geen plaatje?

een houten label met stempelafdruk maakt het compleet

maar ook in vintage kleuren zeker een aanrader

heerlijk met geurende kaneelstokjes

maar ook met mos prima te combineren

Benodigheden:
grote dennenappel
gesuikerde besjes
natuurmateriaal zoals nootjes, mini dennenappeltjes en mos
lint
belletjes of klokjes
houten label
vogel
stukjes touw
dabber wit
sneeuwpasta
schroefoogje

Werkwijze:
Schroef het oogje bovenop de dennenappel. Lijm tussen de schubben de gesuikerde besjes of andere natuurmateriaal of nootjes, vul daarna nog op met mos of sneeuwpasta.
De bovenkant van de dennenappel kan je eerst nog bewerken met de dabber voor een dof vries effect.
Bind een paar kaneelstaafjes bij elkaar met een stukje touw en lijm deze op de dennenappel.
Rijg wat stukjes lint, kant of pareldraad door het oogje en knoop dit vast. Versier verder nog met wat belletjes, klokjes of bv een vogel. Schilder een houten labeltje en stempel er een leuke afdruk van bv dennentakken of kersttekst op. Een touwtje er door rijgen en bevestigen aan het schroefje. Rijg er een lint door en je kunt hem ophangen. Je kunt er ook een aantal op een mooie schaal leggen.  Een heerlijk klusje voor op een koude wintermiddag met een lekker kopje kaneelthee erbij. Ja Gezellig.
Als je aan de slag gaat met de dennenappels, veel succes. Heb je geen zin of tijd of inspiratie kom dan naar de open dag van Ilse Brocante op 9 december a.s. in Assendelft. Meer informatie via de site van Ilse




3 opmerkingen:

Lenie Hempen zei

Wat prachtig mooi Annemieke.
Echt schitterend.

Gr Leny Hempen

Gustaviana zei

ooo meid wat een leuk idee zeg ... zo simpel en zoooo leuk .. groetjes viana

Monique - Mienokje zei

Wow, dit is leuk wakker worden. Mijn dag begint goed. Ik krijg meteen zin om het bos in te gaan om denneappels te rapen. Groetjes, Mienokje