Bedankt voor het bezoeken van mijn blog.
BAMBA Creatief is een blog voor mijn kaart ideeën. Mensen vragen zich af waar de naam BAMBA vandaan komt, nou iedere letter van de naam BAMBA staat voor de voorletter van mijn gezin. Iedere week plaats ik een kaart met zoveel mogelijk de materialenlijst erbij. Heb je vragen over een model, stuur mij dan een berichtje en je krijgt zo spoedig mogelijk antwoord.
Ik hoop dat je leuke ideeën opdoet en ik zou het leuk vinden als je een berichtje achterlaat.




woensdag 2 mei 2012

Sfeerlichtje


Allereerst wil ik iedereen bedanken voor de leuke en lieve berichtjes via het blog en de mail.
Voor een startende blogger zoals ik is dat ontzettend leuk om te lezen. Ik hoop dat het volgende idee ook in de smaak valt. Ik zou het leuk vinden als je een berichtje achter laat.



Vandaag eens iets anders dan een kaart. Met het schitterende nieuwe papier van Maja Design heb ik dit sfeerlichtje gemaakt. Ik zal later in de week ook nog een andere variant laten zien wat je met dit model nog meer kunt doen. Ik zit nog op nieuwe materialen te wachten die moeten binnenkomen en dan kan ik het afmaken.

Voor dit sfeerlichtje het je het volgende nodig:

Benodigdheden:
Maja Design papier 1921 + 1922 + 1923
styropor ring half model 12 cm
Witte roosjes
CC design tak met blaadjes
Creatables LR0168+0169
Magnolia Doohickey mini heleborus
Distress inkt Victorian velvet
Mini speldjes 18mm
Waxine glaasje
Geurkaars roos

Werkwijze:
Leg de ring op het scrappapier naar keuze en teken een cirkel, snij hem uit. Dit wordt de bodem.
Stans 7 grote bloemen, 45 middel bloemen en 52 kleine bloemetjes uit het scrappapier.
Stans 12 takjes uit.
De kleurcombinatie zie je op de foto maar uiteraard kan je die naar eigen keuze uitvoeren
Spons de randen van de lichte bloemetjes met de victorian velvet.
Bol alle bloemetjes op zowel naar de buitenkant als naar de binnenkant.
Verdeel de grote bloemen over de ring. Ik prik de bloemen eerst vast met een speldje zodat je nog wat kunt verplaatsen en daarna plak je ze vast met siliconenkit, maar een lijmpistool of snel drogende tacky glue kan natuurlijk ook. Als je met een lijmpistool werkt pas dan op dat je niet te hete lijm neemt want anders smelt je styropor weg. Verdeel daarna de middelmaat bloemen er tussen en ook op de grote bloemen en daarna opvullen met de kleine bloemen. Verdeel dan de takjes. Ik heb de takjes iets ingekort zodat ze niet zo veel uitsteken. Daarna nog de witte roosjes er tussen steken.
Plak vervolgens de circel achter op de styropor ring.
Zet er een waxinelichtje in met een geurkaarsje.

4 opmerkingen:

♥ Sonja Bekker ♥ zei

Enorm leuk gemaakt weer;)
Wat is het toch mooi papier en war een heleboel
bloemen, ben benieuwd naar je andere.

Groetjes
Sonja

jose zei

superleuk idee

Unknown zei

annemieke
een prachtige idee
leuk voor een leuk kadootje
veel liefs van marcelline

Anoniem zei
Deze reactie is verwijderd door een blogbeheerder.