Bedankt voor het bezoeken van mijn blog.
BAMBA Creatief is een blog voor mijn kaart ideeën. Mensen vragen zich af waar de naam BAMBA vandaan komt, nou iedere letter van de naam BAMBA staat voor de voorletter van mijn gezin. Iedere week plaats ik een kaart met zoveel mogelijk de materialenlijst erbij. Heb je vragen over een model, stuur mij dan een berichtje en je krijgt zo spoedig mogelijk antwoord.
Ik hoop dat je leuke ideeën opdoet en ik zou het leuk vinden als je een berichtje achterlaat.




donderdag 21 juni 2012

Een huis met een tuintje

Deze kaart heb ik gemaakt voor een lieve vriendin die vandaag jarig is. Noriko, GEFELICITEERD.
Ze heeft de kaart gisteren al gehad dus kan ik hem nu met mijn bloggers delen.
De meeste mensen mensen vinden de Craftables huizen erg groot als ze zien hangen in de winkel, maar als ze uitgestanst zijn dan valt dat reuze mee. Ze zijn allemaal erg leuk om mee te werken op een kaart, maar ook als windlichtje te maken, kortom je kunt er veel mee. De mini Magnolia's passen er prima bij, maar ook de mini Snoesjes (knipvel) kunnen in verhouding goed bij de huizen.
Ik heb voor Noriko mijn favoriet gebruikt en er een sfeervolle cottage van gemaakt.
Ik hoop dat jullie hem ook leuk vinden.

Je zou er zo in gaan wonen

mini roosjes en mini vlindertjes in de hedera op het dak


een houten boom bewerkt met distress inkt


het pad naar het huis met mini mozaieksteentjes en wat mos tussen de stenen


Het iridescent medium is goed te zien op de parasol. Tilda ziet er wat flets ingekleurd uit op de foto maar dat kreeg ik niet beter gefotografeerd.


Materialen: Craftable huis CR1219
Creatable LR0206
Bazzill cardstock, kraft(2), vanille (3) en ivy
Maja design papier voor achter de raampjes
Mini magnolia's
Distress inkt bundled sage en pumice stone
Distress markers, tattered rose, victorian velvet, spun sugar, aged mahogany, pumice stone en picket fence
mozaieksteentjes
ijslands mos
erika takjes
mini bloemetjes rose en geel
diverse roosjesdiverse ponsjes vlinder
iridescent medium
pearlpen rose
siliconenkit
werkwijze:
 Stans de huizen uit het vanille papier(3) en kraft en knip van het kraft huis het dak en het dakje boven de deur uit.
Knip ook een stukje uit de schoorsteen.
Plak achter de ramen een reepje papier of als je dat leuk vind een kantje.
Plak de huizen op elkaar en plak het dak erop.
Snij een kraft kaart van 15x30 en vouw deze dubbel, vouw één kant nog een keer dubbel, daar komt het huis tegen aan te staan.
Snij nog een stuk kraft van 15x15 en plak deze op de bodem voor extra stevigheid voor de steentjes.
Teken nu met potlood een pad vanaf de deur en beplak deze met de mozaieksteentjes, laat wat ruimte tussen de steentjes voor mos en om je figuurtje straks tussen te zetten. Teken 2 cirkels aan beide zijde van het pad en beplak deze ook met mos, Plak er wat bloemetjes tussen.
Zet wat takjes erika tegen het huis en bewerk deze met de pearlpen.
Bewerk de boom met de distress inkt en plak hem naast het huis, zet wat mos onder de boom en stans wat vlindertjes voor in de boom.
Stans de hedera uit en plak dit op het dak, zet er wat roosjes en vlindertjes tussen.
Stempel de mini magnolia's en kleur ze in. Knip ze daarna uit, maar als je een tilda op het pad wil zetten laat dan een stukje papier onder haar voetjes zitten en plak deze tussen de tegeltjes.
Bewerk hier en daar de roosjes en vlindertjes met het iridescent medium.
Als je de kaart zelf neerzet kan je er nog een hekje omheen plaatsen. Ik heb houten hekjes in de winkel die je kan buigen hoe je ze neer wil zetten. Deze kaart ging in een brievenbusdoosje dus dat hekje ging niet lukken.
TIP:
Als je dit soort kaarten gaat plakken gebruik dan scor tape, dit is sterker dan alle andere soorten tape en je huis stort dan niet in na verloop van tijd.
Als je deze kaart gaat namaken veel succes ermee, als nog vragen hebt mail mij dan gerust.










5 opmerkingen:

Sandra zei

wat een superleuke creatie annemieke
gr sandra

Jeanet zei

Kheb ze al eens voorbij zien komen die huisjes ze zijn gaaaaaf , super kaart heb je gemaakt !

Groetjes Jeanet

Irma zei

Wat een geweldig kaartje Annemieke, denk wel dat Noriko die helemaal geweldig vond !!
Vind die steentjes super leuk !!
groetjes Irma

Noriko zei

Hoi Annemieke,

Vanmorgen de kaart bij de andere neergezet.
Hij is super! en staat te pronken op de kast.
Ook de mannen in huis vonden het een super kaart.
Marinko wilde wel in zo'n huis wonen.
Dus als je hem nog iets groter heb hou ik me aanbevolen hihi.

Lieve groetjes Noriko
norikoskaarten.blogspot.com

Lenie Hempen zei

Wat een prachtig mooie kaart heb Je gemaakt Annemieke.
Echt schitterend.
Daar heb Je Mijn jarige Zuster zeker wel blij mee gemaakt.

Gr Leny Hempen