Bedankt voor het bezoeken van mijn blog.
BAMBA Creatief is een blog voor mijn kaart ideeën. Mensen vragen zich af waar de naam BAMBA vandaan komt, nou iedere letter van de naam BAMBA staat voor de voorletter van mijn gezin. Iedere week plaats ik een kaart met zoveel mogelijk de materialenlijst erbij. Heb je vragen over een model, stuur mij dan een berichtje en je krijgt zo spoedig mogelijk antwoord.
Ik hoop dat je leuke ideeën opdoet en ik zou het leuk vinden als je een berichtje achterlaat.




donderdag 22 november 2012

kerstbal

Deze MDF hanger had ik gisteren in de winkel opgehangen maar men vond hem zo leuk dat ik hem toch op mijn blog zet om te vertellen hoe ik hem had gemaakt. Hij is simpel te maken, leuk om als kerstkaart te versturen maar ook zeker om als kerstdecoratie in je huis te hangen.

MDF kerstbal met 3D afbeelding


achterkant

Benodigheden:
MDF kerstbal
aslan of ander dubbelzijdig plakfolie
perkament papier
Doohickey Magnolia tag

rose cardstock 
stans Joy swirl
3D knipvel Angel Whispers nr 99089/8

witte verf
belletjes wit
pareldraad wit
stukjes lint
rose roosjes
sneeuwpasta
witte veertjes
stamens wit
strooiglitter

iridescent medium

Werkwijze:
Schilder de kerstbal aan beide zijde. Teken de kerstbal af op het perkamentpapier en leg het daarna op het dubbelzijdig plakfolie, uitknippen en op de kerstbal plakken.
Knip de 3D afbeelding en bol de plaatjes op.
Plaats achter het elfje de veertjes op de vleugels.
Plak het plaatje met de veertjes op de kerstbal.

Stans uit het rose cardstock 2 swirl, bewerk deze met de dabber en plak het op de kerstbal
Bewerk de grond  onder het elfje met de sneeuwpasta en strooi er de glitter overheen.
plak wat roosjes en pareldraad en stamens hier en daar in de sneeuw.
Rijg wat stukjes lint door het oogje en maak er ook 2 belletjes aan.
Stans een tag uit en beplak deze ook met het perkamentpapier. Rijg er een lintje door. knip uit het knipvel de mini afbeelding en plak deze op de tag.
Uiteraard kan je daar ook een stempelafdruk op stempelen of alleen je naam er op zetten als afzender als je hem als kerstkaart verzend.
Bewerk de bloemetjes nog met wat sneeuwpasta en iridescent medium. Rijg er nog een lint door en je kunt hem ophangen.
Veel succes ermee en uiteraard zijn de materialen via de (web)winkel te verkrijgen.
groeten Annemieke



3 opmerkingen:

Lenie Hempen zei

Wauw Annemieke,dat is prachtig.
Echt schitterend mooi.

Gr Leny Hempen

Unknown zei

annemieke
je bent echt in de kerststemming
prachtig gedaan en mooie kleuren
nog een prettige weekend
veel liefs van marcelline

Chantal - Thamar zei

Deze is idd ook weer erg leuk Annemieke.
Bedankt weer voor het delen ervan