Bedankt voor het bezoeken van mijn blog.
BAMBA Creatief is een blog voor mijn kaart ideeën. Mensen vragen zich af waar de naam BAMBA vandaan komt, nou iedere letter van de naam BAMBA staat voor de voorletter van mijn gezin. Iedere week plaats ik een kaart met zoveel mogelijk de materialenlijst erbij. Heb je vragen over een model, stuur mij dan een berichtje en je krijgt zo spoedig mogelijk antwoord.
Ik hoop dat je leuke ideeën opdoet en ik zou het leuk vinden als je een berichtje achterlaat.




woensdag 24 april 2013

Vintage klos

Toen deze klossen binnen kwamen ( in 3 maten) had ik meteen zin om te beginnen.
Restjes kant of band opzoeken, knoopjes, bedeltjes en wat uitstansen en binnen no-time heb je weer iets nieuws op het kastje staan. De mogelijkheden zijn eindeloos en aan te passen aan eigen stijl en kleur.
zo klein en zo fijn

zelf bloemetjes maken

je hebt vaak restjes genoeg

bronzen details

Benodigheden:
houten klos
kant
bronzen eindkapjes
touw
knopen
charms schaar, naaimachine en klosje garen
roosjes
scrapvel Pion 1706 en 3411
swirl Cheery Lynn flourisch
Marianne Design LR0256
distress inkt pumice stone

Werkwijze
Spons de randen van de klos met de distress inkt. Wikkel kant om de klos en zet het vast met een aantal wikkels dun touw. Zet aan het touw de charm van de schaar vast. Stans wat bloemen uit en wikkel ze. Maak de eindkapjes open en buig ze om de klos, zet ze vast met siliconen kit. Als je haast hebt en het vlug droog moet zijn kan je ook een lijmpistool gebruiken.
Spons de roosjes met de distress inkt. Stans wat flourisch swirls uit. Knip uit het Pion papier 2 garenkaartjes, plak deze op elkaar, spons de randen met de inkt en wikkel er het touw om, zet aan het uiteinde van het touw een charm vast van een naaimachine.
Bouw verder de klos op naar eigen keuze.
Zo leuk om te maken en zo klaar.

Ben benieuwd wat je er van vindt.

hobbygroetjes Annemieke

2 opmerkingen:

Marja's Stamp Addiction en Marja's Creativity zei

Wat is dit apart en heel erg mooi Annemiek
groetjes Marja

aanshobbyd zei

Dat heb je prachtig gemaakt!