Bedankt voor het bezoeken van mijn blog.
BAMBA Creatief is een blog voor mijn kaart ideeën. Mensen vragen zich af waar de naam BAMBA vandaan komt, nou iedere letter van de naam BAMBA staat voor de voorletter van mijn gezin. Iedere week plaats ik een kaart met zoveel mogelijk de materialenlijst erbij. Heb je vragen over een model, stuur mij dan een berichtje en je krijgt zo spoedig mogelijk antwoord.
Ik hoop dat je leuke ideeën opdoet en ik zou het leuk vinden als je een berichtje achterlaat.




dinsdag 18 september 2018

Werken met Oxide Distress inkt

Het werken met Oxide inkt biedt vele mogelijkheden en werkt heerlijk.
Hij is wat vetter dan de normale Distress inkt maar je kunt alles met de Oxide doen wat je normaal met je gewone Distress inkt doet en meer.
Zo kan je bijvoorbeeld water nevelen of spatten wat een leuk effect geeft, even drogen met de heatgun en je krijgt mooie lichte spetters.
Wat we gisterenavond ook hebben geprobeerd is met versamark en embossingpoeder werken op een stukje met oxideinkt bewerkt aquaralpapier, maar dat was geen succes, door de warmte blend de ondergrond en verbleekt in dit geval de tekst met de witte embossingpoeder. 
Gisterenavond heb ik op de workshop uitgelegd hoe je dit label kunt maken met 3 kleuren Oxide: broken chine, walnut stain en ice spruced
Je werkt op aquarelpapier met een sponsje en werkt van buiten naar binnen toe. De kleuren kan je over elkaar laten lopen om ze zo te blenden zodat je geen lijnen ziet tussen de diverse kleuren.
De randen gedoodled met een witte pen van Signo. Ook de stipjes zijn gemaakt met deze witte pen
Sommige bloemetjes waren wit en heb ik gespoten met de ice spruced, zo heb je altijd de goede kleur bloem bij je papier. Ook de foam bloem bewerkt met de ice spruced

Benodigheden:
aquaralpapier
Distress Oxide: walnut stain, broken china en ide spruced
stans ovaal Studio light stencilss81
stempel vlinder Joy
stans patroon Studio Light stencilss75
stempel gefeliciteerd crealies cltzhl01
stans takje en besjes
lint in bruin en ijsblauw
embossingpoeder white fine wow
witte pen Signo
diverse bloemen
kroontjespen 
mooi ovaal stans van Studio Light

is het niet schitterend deze vlinder op perkamentpapier

en ook de tekst komt mooi uit op perkamentpapier

het patroon uit het papier gestanst voordat je het gaat bewerken met oxide

resultaat van de cursisten en ook de lila combi is erg mooi (dusty concord, hickory smoke en tattered rose)

Heb je nog vragen stel ze gerust en heb je ook zin in een leuke workshop kijk dan eens bij het workshopproramma op mijn website www.bamba.nl en wie weet tot ziens

Geen opmerkingen: