Bedankt voor het bezoeken van mijn blog.
BAMBA Creatief is een blog voor mijn kaart ideeën. Mensen vragen zich af waar de naam BAMBA vandaan komt, nou iedere letter van de naam BAMBA staat voor de voorletter van mijn gezin. Iedere week plaats ik een kaart met zoveel mogelijk de materialenlijst erbij. Heb je vragen over een model, stuur mij dan een berichtje en je krijgt zo spoedig mogelijk antwoord.
Ik hoop dat je leuke ideeën opdoet en ik zou het leuk vinden als je een berichtje achterlaat.




zondag 24 maart 2013

100% Lief

Toen ik deze houten babykleertjes binnen kreeg vond ik ze zo leuk dat ik er meteen mee aan de slag wilde. Toen vervolgens het nieuwe Maja papier binnen kwam was het idee compleet. Deze mini kleertjes van hout zijn licht in gewicht en passen gewoon in een envelop. Je kunt er een lint door maken om te op de hangen of een lint spannen en ze met knijpertjes ophangen. Uiteraard kan je de tekst op het schort veranderen in de naam van de baby. Ze zijn zo leuk om te maken en verkrijgbaar bij mij in de (web)winkel. 
Ik ben benieuwd wat jullie er weer van vinden.
zijn ze niet schattig

uiteraard kan je de tekst veranderen in de naam van de baby

het zijn de details die het hem doen

je kunt ook nog een boodschap op een tagje in de zakjes doen

Benodigheden:
Houten broekje en blousje
Maja papier 584 en 589 en 600
Papermania knoojes 354020
kant KB-0003
satijn lint
Marianne roosjes RB2201
Distress inktpad dusty concord
Magnolia besjes wit
Creatable LR0256
Creatable LR0191
Clearstempels Joy 6410/0010
Iridescent medium
Ronde hoekpons
Martha Stewart rand pons doliy lace
Parelpen wit

Werkwijze:
Teken de kleertjes met potlood op het papier en knip ze uit. Ik heb ook de achterkant bewerkt. Plak ze vast op het hout.
Rijg het lint door het kant en knip op maat. Ik heb het kant om de enkels en de armen aan de achterkant vastgeplakt.
Plak wat strikjes op het kant.
Rijg door een ander kantje een draad en trek het aan waardoor het gerimpeld wordt. Plak dit langs de bovenkant van de broek en plak er een strikje op
Plak de knoopjes op. Snij een stuk design papier van 3.5 x 3.5 en rond de onderkant met een ronde hoekpons af. Plak langs de bovenkant een kantje. Plak hem op het broekje maar laat de bovenkant open zodat je daar nog een tag in kunt plaatsen. Versier de zakjes met de roosjes en de takjes.
Snij een schortje naar eigen keuze en stans aan de onderkant van het schortje een rand met de randpons. Maak om de taille ook een stukje kant met een lint er door geregen en strik het lint aan de achterkant vast.
Plak de knoopjes op.
Stans een uithangbordje uit en stempel daar een tekst naar keuze op met de dusty concord en plak dit onder het kant vast.
Versier de onderkant van de blous met de roosjes en de takjes en besjes en bewerk alle bloemetjes met het iridescent medium. Maak met de parelpen kleine pareltjes aan de onderkant van het blousje en de zakjes op de broek. Rijg nog een draad door een stukje kant en rimpel dit langs de hals, sla een stukje om naar de achterkant en plak daar een knoopje op.
Knip uit de rand van het papier nog 2 vlindertjes en plak er 1 op het zakje en 1 aan de onderkant van het blousje in het toefje bloemen.

Heel veel plezier met het maken.

1 opmerking:

Lenie Hempen zei

Wat schattig Annemieke.
Echt super lief.
Heb verder een fijne zondag.

Gr Leny Hempen