Bedankt voor het bezoeken van mijn blog.
BAMBA Creatief is een blog voor mijn kaart ideeën. Mensen vragen zich af waar de naam BAMBA vandaan komt, nou iedere letter van de naam BAMBA staat voor de voorletter van mijn gezin. Iedere week plaats ik een kaart met zoveel mogelijk de materialenlijst erbij. Heb je vragen over een model, stuur mij dan een berichtje en je krijgt zo spoedig mogelijk antwoord.
Ik hoop dat je leuke ideeën opdoet en ik zou het leuk vinden als je een berichtje achterlaat.




zondag 3 maart 2013

Voorjaarslichtje

Dit lichtje heb ik een keer als workshop gehouden en het blijft een leuk ding voor op tafel en zeker nu met het voorjaar. Leuk om te maken en ook leuk om cadeau te geven. Eigenlijk voor alle jaargetijden te maken, voorjaar met vogeltjes en bloemetjes en mos, zomer met cocosfiber, schelpjes en nautische attributen, herfst met mos en nootjes en winter met sneeuwkristallen en sneeuwpasta. Zo heb je ieder jaargetijde iets leuks op tafel staan.

Benodigheden:
styropor krans 12cm
groen ijslands mos
bladlood 25x25
bloemetjes
vlinder
vogel
bijtjes
lijmpistool met vullingen
waxineglaasje
geurkaarsje

Werkwijze:
Beplak het kransje met het ijslands mos
Maak een 4 puntster uit het lood, de maat is afhankelijk hoe groot je je kransje neemt.
Je neemt de maat van het kransje met extra lood voor om het kransje te leggen. In de winkel heb ik stukken bladlood die precies de breedte hebben van de maat van dit voorbeeld.
Je houdt 4 punten over uit het lood. Leg  2 punten die je uit het lood overhoudt kruislings over elkaar en dat is het lood wat je om het kransje vouwt. Zet het glaasje in het midden op de ster en vouw de punten er tegenaan en krul ze een beetje om. Zet het geheel in het midden van het kransje en versier naar keuze met de bloemetjes, vlinders, insecten en andere materialen die je nog wilt gebruiken. Geurkaarsje er in en je hebt er heel lang plezier van.
Ik ben benieuwd wat je er van vindt. Als je hem gaat namaken, veel succes.

hobbygroetjes Annemieke




1 opmerking:

Noriko zei

Ohhh ik vind hem super leuk!
Idd leuk om ieder jaargetij aan te passen.
En leuk voor cadeau maar ook super voor bij je zelf op tafel!

Lieve groetjes Noriko
norikoskaarten.blogspot.com