Bedankt voor het bezoeken van mijn blog.
BAMBA Creatief is een blog voor mijn kaart ideeën. Mensen vragen zich af waar de naam BAMBA vandaan komt, nou iedere letter van de naam BAMBA staat voor de voorletter van mijn gezin. Iedere week plaats ik een kaart met zoveel mogelijk de materialenlijst erbij. Heb je vragen over een model, stuur mij dan een berichtje en je krijgt zo spoedig mogelijk antwoord.
Ik hoop dat je leuke ideeën opdoet en ik zou het leuk vinden als je een berichtje achterlaat.




donderdag 17 oktober 2013

Shabby huis

De workshop van het shabby shic huis is geweest dus nu kan ik de werkbeschrijving op mijn blog plaatsen.
Dit huis is gemaakt van een stans van Sizzix. Helaas is hij niet meer te koop maar voor de liefhebber wil ik hem graag uitstansen.
huis is van ribbelkarton

dak is bewerkt met glossy accents

wat zijn deze raampjes toch schattig

stansen met mica

cottage cutz wantjes

Benodigheden:
Sizzix stans huis 656696
Cottage Cutz wantjes 521
Sizzix snowcrystal 657474
Joy snowcrystal 6002-2019
pons sneeuwkristal
Waco verf antiek blauw
ronde stempel prettige feestdagen
label stans Happy Days
glossy accents
Distress inkt vintage photo
houten kerstboompjes
sneeuwpasta
mini veiligheidsspeldjes
diverse kantjes
Mica
Viva ijscrystal
Bazzill kraft cardstock, vanille en ijsblauw
Pion papier Swedisch lapland
ribbelkarton
crunchboard
raampjes Prima Marketing

Werkwijze:
Stans het huis 1 x uit ribbelkarton, stans de dakspanten 1 x uit ijsblauw en kraft en 2 x uit crunchboard
Stans de diverse sneeuwkristallen uit diverse kleuren en soorten papier.
Stans de wantjes uit het Pion papier en de randen van de wantjes uit vanille cardstock
Snij uit vanille een strook van 1 cm en snij deze vervolgens in stukjes van 2 cm
Plak de dakspanten op elkaar waarbij het crunchboard onderop komt.
Spons de randen van de stukjes van 2 cm aan 3 kanten, 1 lange kant hoef je niet te sponsen.
Spons ook alle sneeuwkristallen
Schilder het huis met de Waco verf
Plak nu als de verf droog is de dakpannen verspringend op het huis en snij de overtollige stukjes langs het dak weg.
Plak de dakspanten op het dak, eerst de kraft daarna de ijsblauw (zie foto)
Doe de glossy accents op de dakpannen en strooi er de viva ijskristallen op. Doe ook glossy accents op de uitgestanste mica sneeuwkrstallen en ook daar de viva ijskristallen op.
Nu kan je het huis verder gaan aankleden met de sneeuwpasta, kerstboompjes en de snowcrystals.Maak eens tukje mica achter het raampje.
Maak een dubbele strik (met de bowdabra)Doe een veiligheidsspeldje door de wantjes en zet deze vast aan de strik, maak de strik met silicone kit vast aan het huis.
Je kunt de kaart neerzetten of ophangen, voor het ophangen maak je een stukje lint vast aan de achterkant van de strik (eventueel met een veiligheidsspeldje)
Voor vragen kan je mij altijd mailen.

hobbygroetjes Annemieke

2 opmerkingen:

Noriko zei

Hoi Annemieke,
Wat jammer dat deze stans er niet mee is, want wat is het een leuk huis.
Ik vind de dakpannen met de glosy accent helemaal geweldig leuk!

Lieve groetjes Noriko
Norikoskaarten.blogspot.com

Unknown zei

Absolutely lovely Annemieke! x