Bedankt voor het bezoeken van mijn blog.
BAMBA Creatief is een blog voor mijn kaart ideeën. Mensen vragen zich af waar de naam BAMBA vandaan komt, nou iedere letter van de naam BAMBA staat voor de voorletter van mijn gezin. Iedere week plaats ik een kaart met zoveel mogelijk de materialenlijst erbij. Heb je vragen over een model, stuur mij dan een berichtje en je krijgt zo spoedig mogelijk antwoord.
Ik hoop dat je leuke ideeën opdoet en ik zou het leuk vinden als je een berichtje achterlaat.




zondag 30 maart 2014

romantische Pasen

Als je éénmaal 1 ei hebt bewerkt dan wil je door naar de volgende, althans dat heb ik momenteel en nu deze klaar is wil ik er nog één maken maar dan een maatje groter, dan is het een leuk setje bij elkaar aan de paastak. Helaas had ik de gedroogde roosjes nog niet binnen en dus heb ik maar papieren roosjes bijgeplakt.
een heel klein vogeltje maakt het compleet
nog maar één gemaakt een maatje groter met kraaltjes en een vlindertje

en uiteraard bij romantisch rozen horen rose roosjes


Materialen:
terracotta ei 6 cm

styropor ei
vlindertje
rose rijstekorrels en rose kapje
servetten roos
decoupagelak
groene veertjes
rose roosjes
mini vogeltje
groen en rose lint

Werkwijze:
Deel de servet, hij bestaat (meestal) uit 3 lagen en je werkt alleen met de bovenste laag. Scheur kleine stukjes die je wilt gebruiken af en plak deze op het ei. Als stukjes elkaar overlappen is dat geen probleem.
Als het goed droog is plak je wat veertjes bovenop en daarop zet je een paar roosjes en een vogeltje.
Groen lint door het lusje knopen en een rose ophanglintje er aan en klaar is je ei, op naar de volgende.

De volgende werd een groter styropor ei op dezelfde manier beplakken. Voor het versieren heb ik een vlindertje genomen. Er hangen kraaltjes onderaan, eerst een ronde kraal, dan een rose eindkapje en dan wat rose rijstekorrels, vastnaaien aan het lintje en klaar is je ei.
Simpel toch,? maar zo leuk om te doen

hobbygroetjes Annemieke

Geen opmerkingen: