Bedankt voor het bezoeken van mijn blog.
BAMBA Creatief is een blog voor mijn kaart ideeën. Mensen vragen zich af waar de naam BAMBA vandaan komt, nou iedere letter van de naam BAMBA staat voor de voorletter van mijn gezin. Iedere week plaats ik een kaart met zoveel mogelijk de materialenlijst erbij. Heb je vragen over een model, stuur mij dan een berichtje en je krijgt zo spoedig mogelijk antwoord.
Ik hoop dat je leuke ideeën opdoet en ik zou het leuk vinden als je een berichtje achterlaat.




donderdag 4 september 2014

Kerstboomkaart

Tijdens de workshop van deze week hebben we een leuke kerstboomkaart gemaakt met de handige mallen van Dutchdoobadoo. Het was een gezellige drukke avond en volgende week gaan we weer een andere leuke kerstkaart maken (voor meer informatie kijk op de site of stuur mij een mail)
Doobadoo mal gebruikt

de teksten van Doobadoo zijn wel heel toepasselijk
Het schitterende Pion papier mag natuurlijk niet ontbreken
Er is altijd wel een gelegenheid om roestige elementen toe te voegen

Benodigheden:
Doobadoo kerstboom stencil
Pion papier 5108, 5111
Bazzill cardstock vanille
Doobadoo kraft labels winterteksten
Tim Holtz stans movers shapers sneeuwkristallen
Cuttage Cutz hek
Creatables hulsttak LR0244
Diverse roosjes bloemetjes Magnolia forget me not
Parelpen wit
Parelsprieten
Magnolia kristallen
Sneeuwpasta
Dubbelzijdig dun tape
Viva ijskristallen
stukje koord
roestige klokjes

Werkwijze:
Trek het stencil in 3 maten over op het cardstock en het Pion papier en knip het uit.
Bewerk de randen met sneeuwpasta en ijskristallen voordat je ze met dun tape op elkaar plakt.
Snij een plaatje naar keuze uit het Pion papier en bewerk de randen met de sneeuwpasta en het ijskristal
Stans een hek uit en snij er een stuk vanaf, bewerk ook dit met de sneeuwpasta en ijskristal.
Plaats eerst het plaatje, en de tekst en daarna het hek en vervolgens stans je sneeuwkristallen uit en hulsttakjes en versier daar de hele kerstboom mee. Alle onderdelen weer bewerken met sneeuwpasta en ijskristallen.
Maak met een parelpen hier en daar wat witte stipjes, maak een gaatje bovenin de kerstboom en hang er een koordje aan met de klokjes en klaar is je kaart.
Niet te moeilijk, vlug klaar en een mooi effect.
Heel veel succes met het maken.

hobbygroetjes Annemieke

Geen opmerkingen: