Bedankt voor het bezoeken van mijn blog.
BAMBA Creatief is een blog voor mijn kaart ideeën. Mensen vragen zich af waar de naam BAMBA vandaan komt, nou iedere letter van de naam BAMBA staat voor de voorletter van mijn gezin. Iedere week plaats ik een kaart met zoveel mogelijk de materialenlijst erbij. Heb je vragen over een model, stuur mij dan een berichtje en je krijgt zo spoedig mogelijk antwoord.
Ik hoop dat je leuke ideeën opdoet en ik zou het leuk vinden als je een berichtje achterlaat.




woensdag 24 september 2014

kersttheepotkaart

Dit Doobadoostencil van een theepot is zo veelzijdig, welke sfeer je ook wilt creeëren, opsturen of als tafereel, het kan allemaal. Ik heb er een winters tafereel van gemaakt en bij de werkbeschrijving zal ik ook vermelden hoe je hem als verzendkaart kunt maken.
Gisterenavond was de workshop en bij de cursisten staat hij nu al te pronken op de kast.
een winters landschapje

die plaatjes van Maja blijven leuk

kraft kerstbomen van een Creatables, het is een oudje maar hij blijft mooi

dat kleine sleetje was ik meteen verliefd op

charms wantjes in het brons

aan de achterkant een leuke tag waar je nog wat op kunt schrijven

Benodigheden:
Maja papier BAS-673
Pion papier PD2806
Bazzill cardstock kraft en coastal
chipboard
Creatables 0136, 0244
Collectables 1330
roosjes in licht blauw en wit
charm wantjes brons
mini sleetje
canella white wash
stukjes touw in blauw en bruin
distress inkt pumice stone
sneeuwpasta
ijskristal VIVA
parelpen wit

Werkwijze:
Snij een stukje chipboard van 12x12
Teken de theepot over op het papier (alleen de buitenste lijnen en het oor van de theepot) en teken ook de buitenste cirkel op de voorkant van de theepot.
Snij of knip de theepot uit, maar niet het ronde gat op de voorkant.
Snij een kruis in het cirkel op de theepot en ga vanuit het midden een cirkel scheuren. De lijnen die je met potlood hebt getekend is je richtlijn, je scheurt er ca 1/2 centimeter buiten zodat het gat iets groter wordt dan het getekende cirkel.
ril de lijnen van de bodem. Als je hem wilt verzenden dan laat je het zo, maar als je een tafereel wilt maken dan snij je hem tussen de rillijnen door en plakt er een stuk van 4 x 6 cm tussenin, waardoor je meer ruimte in de theepot hebt om je plaatje erin te plakken en eventuele andere materialen.
Spons nu de randen van de theepot met de pumice stone. Stans een paar kerstbomen uit het kraftpapier en wat takjes en sneeuwkristallen uit het coastal papier.
Knip een afbeelding uit het Maja papier en maak er een voetstukje achter zodat je hem in de bodem kunt bevestigen.
Plak nu de theepot op de bodem van het chipboard
Plak de knop, tuit en oor van de theepot aan elkaar.
Ga nu de theepot bewerken met alle materialen die je hebt. Bewerk de bodem, takjes, roosjes en de randen van de theepot met de sneeuwpasta en strooi er de ijskristal overheen. Maak sneeuwvlokjes met de parelpen bv op de bomen en de takjes

TIP: als je papier hebt met een patroon die niet op zijn kop kan staanknip dan 2 theepotten uit en plak die tegen elkaar zo heb je aan de voor en achterkant van je theepot het papier goedom zitten.
Ik wens je heel veel succes met het maken en geniet van je winterse tafereeltje.

Hobbygroetjes Annemieke

Geen opmerkingen: