Bedankt voor het bezoeken van mijn blog.
BAMBA Creatief is een blog voor mijn kaart ideeën. Mensen vragen zich af waar de naam BAMBA vandaan komt, nou iedere letter van de naam BAMBA staat voor de voorletter van mijn gezin. Iedere week plaats ik een kaart met zoveel mogelijk de materialenlijst erbij. Heb je vragen over een model, stuur mij dan een berichtje en je krijgt zo spoedig mogelijk antwoord.
Ik hoop dat je leuke ideeën opdoet en ik zou het leuk vinden als je een berichtje achterlaat.




woensdag 9 september 2015

Kerstmenu pakje

Wat zijn die melkpakjes toch leuk om te maken. Niets geen dure stansen maar gewoon een simpel sjabloon van Doobadoo, omtekenen, mooi papier uitzoeken en je eigen inspiratie zijn werk laten doen.
Ik heb er een kerstmenu pakje van gemaakt met het schitterende kerstpapier van Pion.
Ik heb er een menukaartje aan gehangen zodat je het met de kerst op tafel kunt zetten (eventueel een leuk cadeautje erin) en na afloop van het diner kan je het meegeven en heeft de nieuwe eigenaar en nog lang plezier van.
het decoreren blijft altijd het leukste werk

het papier van Pion heeft heel veel mogelijkheden

het is een oude stempel maar ik vind hem nog steeds zo mooi

ik heb het menukaartje op de pc gemaakt maar hieronder kan je hem uitprinten




Benodigdheden:
Doobadoo sjabloon melkpak
Pion  creme en donker groen cardstock
Pion papier 6408, 6501, 6502, 6503, 6504, 6505, 
Distress inkt forest moss
organzalint in rood en groen
belletjes
diverse bloemetjes en natuurtakjes
stickles rood (of parelpen)
sneeuwpasta
Joy stans hulstblad
mini veiligheidsspeldjes
tekststempel 


Menu
Voorgerecht…………….
………………………
Hoofdgerecht………….....
………………………
Nagerecht……………....

………………………


Werkwijze
Leg het sjabloon op het cardstock en teken het over, geef ook de rillijnen aan. Knip het uit
Maak de rillijnen met de scorpal of een embossingpen met matje.
Vouw de rillijnen en spons de randen met de forest moss.
Kies het papier naar keuze uit en knip of snij deze op de maat naar keuze. Spons ook hiervan alle randen. Plak de losse stukken op.Stempel een mooie tekst met de forest moss.
Sla met een gaatjesmaker de gaatjes voor de bovenkant.
Plak het pakje dicht en rijg er het lint door.
Versier nu de rest van het pakje naar keuze met de bloemetjes, takjes, belletjes etc. Hang het menukaartje eraan met een veiligheidsspeldje.

Veel plezier met het maken. Alle materialen zijn verkrijgbaar in de (web)winkel.Als je nog vragen hebt mail mij gerust.

hobbygroetjes Annemieke

Geen opmerkingen: